Novosti|

Izvještaj HPD Belišće s planinarskog izleta, Dolomiti 27.-30.09.2018.:

”Četvrtak je ujutro, kombi  je pun do „čepa“ i krenuli smo prema Sloveniji.  Stajemo na jezeru Jasna u Kranjskoj gori  da udahnemo prvi dašak svježeg planinskog zraka. Nakon što smo protegnuli noge smjestili smo se u hostel Jozl u Mojstrani, a planinarski švedski stol je krenuo – sve moguće delicije Slavonije i Baranje našle su se na jednom mjestu. Punih želuca i osmijeha odlazimo na spavanje jer nas ujutro čeka dug put prema Italiji.

Petak je ujutro, 6 :00h, i krećemo.  Prelazimo granicu Slovenija/Austrija, gorski pejsaži počinju, a svih 9 glava gleda kroz prozor i divi se Alpama i njenim dolinama. Seosko gospodarstvo i turizam cvjetaju, a savršeno uređeni pašnjaci su pokošeni najboljom tehnologijom – kravama. Bližimo se Dolomitima pa tako i našem odredištu, Italiji. Prelaskom granice Italija/Austrija ništa se nije promijenilo, južni Tirol Italije još uvijek je slika i prilika Austrije. Dolazimo u glavni grad pokrajine južnog Tirola, Bolzano, gdje smo se smjestili. Nakon brzinskog presvlačenja u planinarsku opremu, prolaskom kroz dolinu Val di Funes dolazimo do mjesta St. Magdalena gdje kreće planinarska staza. Penjemo se kroz crnogoričnu šumu do planinarskog doma na 2000 m nadmorske visine i tamo uzimamo predah uz prekrasan pogled na Dolomite.

Subota je ujutro, spremamo se za najveći izazov našeg putovanja – najviši vrh dolomitske Sella grupe, Piz Boe (3152m) s kojeg se vide svi ostali vrhovi Dolomita. Izlazimo iz auta i iz podnožja gledamo u poznati Passo di Pordoi  kroz koji ćemo morati proći do vrha. Penjanje je krenulo, a nagib je od samog početka planinarske staze opako strm. Nakon 200 m penjanja već smo na siparu pa svaki korak naprijed jednak je dva unazad. Znoj je sve brzo oblio, iako je temperatura niska, ali svakim pogledom na nestvarno lijep krajolik zaboravi se težina uspona. Dolaskom do prolaza Pordoi, došlo je i sunce, a mi nastavljamo strmom stazom dalje prema vrhu. Kako se bližimo vrhu tako su ljepote prirode sve izraženije, a mi sve ispunjeniji. Dolaskom na Piz Boe predahnuli smo uz već spomenute delicije, gledanje u pejsaž i fotografiranje iz svih mogućih kuteva. Teškoga srca krenuli smo put sipara prema podnožju. Do Bolzana prolazimo kroz poznatu dolinu Val Gardena i divimo se ljepotama dok nas prati zalazak sunca.

Nedjelja je ujutro, vrijeme je za napuštanje apartmana i samih Dolomita jer nas čeka posljednja avantura prije povratka u ravnu nam Slavoniju. Vozimo se prema Alpama, a putem stajemo na izvor rijeke Drave.  Dolazimo u Sexten, gradić na granici Italije i Austrije, gdje je početak planinarske staze.  Penjemo se po granitnim stijenama Karnskih Alpa prema vrhu Monte Elmo (2434m), a dolaskom na vrh nalazimo se na samoj prirodnoj granici Italije i Austrije. Pogled i osjećaj na vrhu je neprocijenjiv dok gledamo kako paraglideri lete iznad doline. Spuštanjem u podnožje planine ovo očaravajuće putovanje se približava kraju, a nas čekaju neke nove planinarske avanture.

Zahvaljujemo Gradu Belišću na ustupljenom kombi vozilu za potrebe ovog putovanja.”