Najava: 9. International Indoor Open Belišće 2017.

Objavljeno: 03. 11. 2017.

U organizaciji Zajednice tehničke kulture Valpovo-Belišće, Aero kluba Osijek i Hrvatskog zrakoplovnog saveza, u subotu 25. studenoga 2017. godine u nastavno-sportskoj dvorani Osnovne škole Ivana Kukuljevića održat će se 9. Belišće Indoor Open 2017., međunarodno natjecanje aviomodelara i ujedno finale kupa Hrvatske. Aviomodelari će se natjecati u dužini leta modela aviona modela F1N i F1N-150.

Deveto je ovo natjecanje Finala kupa Hrvatske koje se organizira, a četvrto međunarodno natjecanje koje se boduje po važećem pravilniku FAI-a i MK HZS za F1N i F1N-150.

Prijave se vrše putem interneta, a natjecanje traje od 9,30 do 17 sati. Očekuje se desetak ekipa i preko 80 natjecatelja u obadvjema kategorijama. Na natjecanju će svoje modele aviona iskušati i polaznici CTK Valpovo-Belišće koje za ovo natjecanje priprema Zvonimir Hajnc. Ovo natjecanje je kruna rada učenika iz OŠ Valpova, Belišća, Ladimirevaca i Veliškovaca u radionici aviomodelarstva.

Ulaz je slobodan.

F1 klasa zrakoplovnih modela odnosi se na slobodan let (‘free-flight’), što znači da modeli jedrilica nisu upravljani za vrijeme leta i nisu ni u kakvom kontaktu s pilotom. Unutar F1 klase razlikujemo više tipova modela koji se označavaju slovima od A do J (trenutno) čime se dobivaju nazivi kategorija (F1A, F1B,…).

Kad se govori o tipovima razlike se odnose na površinu, težinu ili pogon modela, te načinu lansiranja (startanja). Bez obzira na sve te razlike, jedno je zajedničko za F1 klasu: nakon postizanja željene visine, pilot više nama mogućnost upravljanja modelom.

Ono što je važno spomenuti je da su za svaku kategoriju unutar F1 klase definirana određena ograničenja i pravila vezana uz karakteristike i način startanja modela kao bi se svim natjecateljima omogućili isti uvjeti i norme. Za sve kategorije unutar F1 klase karakteristično je upravo to da se radi o jedrilicama koje nakon postizanja visine na način koji predviđa pojedina kategorija, prelaze u slobodan let bez ikakvog daljnjeg utjecaja pilota.

Stoga piloti natjecatelji puno pažnje i truda ulažu u gradnju svojih modela. Model mora imati dobre letne karakteristike i nakon podizanja zadržati se u fazi jedrenja određeno vrijeme predviđeno pravilima.

PRIJAVE

Tekst: Dragan Francuz, tajnik Zajednice tehničke kulture Valpovo-Belišće

Video galerija